Skip to content

Lekarze i firmy farmaceutyczne

3 miesiące ago

696 words

Artykuł Blumenthala (wydanie z 28 października) o złożonych i kontrowersyjnych relacjach między lekarzami i firmami farmaceutycznymi powinien wywołać dusze poszukiwań ze strony wszystkich lekarzy, którzy racjonalizują przyjmowanie prezentów od przemysłu farmaceutycznego. W tym przemyślanym i naukowym przeglądzie autor przywołuje literaturę społeczno-naukową, aby pokazać, że nawet najdrobniejsze dary mogą mieć wpływowy wpływ. Ale nie musi tak daleko szukać. Pomimo zaufania wyrażanego przez wielu lekarzy, że nie są pod wpływem wysiłków marketingowych firm farmaceutycznych, 3 oczywistym oskarżeniem o ich podatność jest roczne 12 miliardów do 15 miliardów dolarów budżetu na marketing farmaceutyczny2. Lekarze i firmy farmaceutyczne uzasadniają te związki, nalegając, aby przynoszą korzyści pacjentom poprzez edukację lekarzy. W swojej obronie, sam Blumenthal racjonalizuje, że edukacja lekarska prowadzona przez przemysł farmaceutyczny może prowadzić do zwiększonego wydawania leków, które obecnie są niedopełniane, tym samym korygując poważne negatywne konsekwencje dla zdrowia publicznego . Jeśli uczciwy cel tych związków ma przynosić korzyści pacjentom, dlaczego więc dary od firm farmaceutycznych są niezbędne lekarzom do robienia właściwych rzeczy.
Laura A. Lambert, MD
University of Texas MD Anderson Cancer Center, Houston, TX 77030
[email protected] org
3 Referencje1. Blumenthal D. Lekarze i firmy farmaceutyczne. N Engl J Med 2004; 351: 1885-1890
Full Text Web of Science MedlineGoogle Scholar
2. Katz D, Caplan AL, Merz JF. Wszystkie prezenty duże i małe: w kierunku zrozumienia etyki dawstwa prezentów przemysłu farmaceutycznego. Am J Bioeth 2003; 3: 39-46
Crossref Web of Science MedlineGoogle Scholar
3. Chren M. Interakcje między lekarzami i przedstawicielami firm farmaceutycznych. Am J Med 1999; 107: 182-183
Crossref Web of Science MedlineGoogle Scholar
To, że lekarze coraz częściej działają jako finansowo zainteresowani pośrednicy, jest rezultatem polityki i spostrzeżeń, które pozwoliły na objęcie opieki zdrowotnej przez przemysł medyczny. W zakresie, w jakim poszczególne produkty opieki zdrowotnej były traktowane jako uprawnienia, rząd gwarantował rynek i milcząco promował przemysł medyczny. Opinia publiczna, w niewielkim stopniu utożsamiająca opiekę zdrowotną z produktami sektora opieki zdrowotnej, zachłannie domaga się większego dostępu do towarów postrzeganych jako jednoznacznie korzystne. Pacjenci jako konsumenci, publiczne przekonanie, że dostęp do poszczególnych produktów stanowi opiekę zdrowotną, a także branża medyczna motywowana zyskiem, czyż jest zaskakujące, że lekarze są nie tylko zależni od rynku.
Nieobecność opinii publicznej na temat opieki zdrowotnej jest uznaniem krytycznej roli publicznej infrastruktury zdrowotnej, działań nadzorczych, agencji regulacyjnych i polityki zdrowia publicznego jako istotnych wyznaczników zdrowia. Być może naszej nietolerancji wobec chciwości ze strony lekarzy powinno towarzyszyć współmierne uznanie błędnych egoistycznych interesów, które dominują w obecnej debacie na temat opieki zdrowotnej.
Elizabeth R. Jenny-Avital, MD
Centrum Medyczne Jacobi, Bronx, NY 10461
elizabeth. [email protected] net
Odpowiedź
dr Odpowiedzi Blumenthal: Listy te podnoszą fundamentalne i nierozwiązywalne problemy związane z naszym systemem opieki zdrowotnej. Lambert pyta, dlaczego lekarze nie wydają bezużytecznych leków w optymalnych ilościach po prostu robić to, co trzeba . Odpowiedzi są złożone, w tym brak opanowania przez lekarzy rozwijającej się literatury naukowej, niedopatrzenia w opiece nad pacjentami, nieodpowiedni czas na zarządzanie złożonymi przewlekła choroba w codziennej praktyce i nie tylko. Bez względu na przyczynę, lekarze konsekwentnie nie dali pacjentom pełnej korzyści z dostępnych leków. Dlatego wysiłki firm farmaceutycznych promujące właściwe stosowanie farmaceutyków mogą przynieść korzyści dla zdrowia publicznego. Oczywiście korzyści te należy zważyć z powiązanymi kosztami, które wynikają nie tylko z kosztów samych leków, ale również z nieodpowiedniego wykorzystania stymulowanego przez marketing firmy.
Jenny-Avital twierdzi, że sektor opieki zdrowotnej skomercjalizował usługi zdrowotne i promował nadmierne korzystanie z opieki medycznej, ale zaniedbano zdrowie publiczne. Zdrowie publiczne z pewnością nie było wspierane w Stanach Zjednoczonych, choć problem ten poprzedza rozkwit kompleksu medyczno-przemysłowego. Jest coś na temat osobistych usług zdrowotnych, które wychwytują publiczną wyobraźnię bardziej niż zbiorowe dobra dostarczane przez władze publiczne. Na szczęście ludzie tacy jak Dr. Jenny-Avital nadal popierają programy zdrowia publicznego.
David Blumenthal, MD, MPP
Massachusetts General Hospital, Boston, MA 02114
(3)
[patrz też: nadżerkowe zapalenie przełyku, fosfeny, syndrom dda ]
[hasła pokrewne: bolące pięty, borderline objawy, borówka amerykańska kalorie ]

0 thoughts on “Lekarze i firmy farmaceutyczne”